رشد جمعیت، تقاضای فزاینده آبی و برق و کاهش امنیت عرضه آنها، در کنار عدم بهره وری مناسب حدود ۲۰ میلیون کولر موجود و ۶۰۰ هزار کولر تولیدی در کشور، ضمن تحمیل هزینههای سنگین در بخش تأمین و عرضه باعث محدود کردن فرصتهای استراتژیک صادرات انرژی ایران به کشورهای منطقه شده است.
در این پروژه قوانین، استادنداردها و بازار محصولات لوازم خانگی و سیاستهای کشورهای مختلف در راستای تغییر فناوری محصولات خانگی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در طی این پروژه با تولیدکنندگان و مسئولان مختلف مصاحبه صورت گرفته است.
در این پژوهش چالشهای کلیدی شناسایی شدند. سپس در پاسخ به هر چالش راهکارهایی ارائه شد. راهکارهای ارائه شده در این پروژه در خصوص نظام تولید و مصرف، بخش نهادی و تأمین مالی خلاصه شده است.